Frida Kahlo accessories

Come molti di voi sanno ho una passione smisurata per Frida Kahlo.
Ogni cosa che la riguardi mi attira e mi conquista.
Per questo non appena ho scoperto l'esistenza di una mostra a lei dedicata al museo da cidade di Lisbona ho deciso che avrei assolutamente dovuto visitarla.
Esattamente come mi aspettavo la mostra "Frida Kahlo as suas fotografias" mi ha conquistato all'istante.
Le installazioni ispirate al dia de los muertos, le immagini di famiglia, il suo volto di bambina, adolescente e donna mi hanno emozionato ed ispirato immensamente.
Sarei rimasta tutto il giorno in mezzo a quelle fotografie, a vederla crescere, amare, dipingere, vivere.
Una volta rientrata a casa non ho potuto fare a meno di creare qualcosa legato a lei, perchè il suo volto mi ha riempito gli occhi.
Così, ancora una volta, vi propongo una serie di nuove creazioni, tutte figlie di questo mio viaggio in Portogallo e della favolosa mostra che ho avuto la fortuna di visitare.

As many of you know I have a huge passion for Frida Kahlo.
Everything about her attracts and conquers me.
That's why as soon as I discovered the exhibition held in Lisbon at Museu da cidade I knew I had to be there.
Exactely as I thought the exhibition "Frida Kahlo as suas fotografias" conquered me at the first glance.
The installations ispired by el dia de los muertos, the family pictures, her figure as a kid, young girl and grown up woman filled me with emotions and deeply inspired me.
I would have stayed the whole day among those pictures, watching her grow up, love, paint, live.
Once I came back home I couldn't avoid creating something inspired by Frida, because her face filled my eyes.
So, once again, I'm sharing with you some new stuff I made, all inspired by this travel in Portugal and by this amazing exhibition.

Collana Frida 1939 (pendente, catena, diamond glaze) - Frida 1939 necklace (pendant, chain, diamond glaze)

Collana Frida 1939 (pendente, catena, diamond glaze) - Frida 1939 necklace (pendant, chain, diamond glaze)

Collana Frida on Vogue (catena, base in legno, charms, diamond glaze) - Frida on Vogue necklace (chain, wood base, charms, diamond glaze)

Collana Frida on Vogue (catena, base in legno, charms, diamond glaze) - Frida on Vogue necklace (chain, wood base, charms, diamond glaze)

Collana Autorretrato con Traje de Terciopelo (catena, base in legno, blocchetti argentati, diamond glaze) - Autorretrato con Traje de Terciopelo necklace (chain, wood base, beads, diamond glaze)

Collana Autorretrato con Traje de Terciopelo (catena, base in legno, blocchetti argentati, diamond glaze) - Autorretrato con Traje de Terciopelo necklace (chain, wood base, beads, diamond glaze)
Orecchini Pink Frida (pendente, perle in ceramica, diamond glaze) - Pink Frida earrings (pendants, ceramic beads, diamond glaze)

Orecchini Frida’s diary yellow (pendente, perle in vetro, diamond glaze) - Frida’s diary yellow earrings (pendants, glass beads, diamond glaze)
Orecchini Frida’s diary green (pendente, teschi in pietra, diamond glaze) - Frida’s diary green earrings (pendants, hard stone skulls, diamond glaze)

Anello Frida on Vogue (base anello, diamond glaze) - Frida on Vogue ring (ring base, diamond glaze)

Anello Frida on Vogue (base anello, diamond glaze) - Frida on Vogue ring (ring base, diamond glaze)
Anello Young Frida (poliplat, base anello, diamond glaze) - Young Frida ring (ring base, poliplat, diamond glaze)

Anello Young Frida (poliplat, base anello, diamond glaze) - Young Frida ring (ring base, poliplat, diamond glaze)

Anello Frida 1939 (poliplat, base anello, diamond glaze) - Frida 1939 ring (ring base, poliplat, diamond glaze)
Anello Frida 1939 (poliplat, base anello, diamond glaze) - Frida 1939 ring (ring base, poliplat, diamond glaze)
Braccialetto Autorretrato con Traje de Terciopelo (catena, charms, teschi in pietra, pendente, diamond glaze) - Braccialetto Autorretrato con Traje de Terciopelo bracelet (chain, charms, hard stone skulls, pendant, diamond glaze)

Vi lascio con questo video tutto dedicato a Frida.
I leave you with this lovely video about Frida.

Tutti questi accessori saranno presto in vendita sulla mia pagina di facebook All these accessories will soon be on sale on my facebook page

Commenti

Posta un commento