Surrealist necklaces

Buongiorno a tutti e benritrovati.
Oggi doppio post, dopo tanti biglietti di Natale è giusto dare un po' di spazio anche a qualche accessorio :)
Questa settimana ho realizzato tre collane riciclando alcune calamite surrealiste della Londji.

Good morning and welcome back.
It's a double post kind of day, because after so many Christmas cards it's time to share some new accessories :)
This week I created 3 necklaces recycling some Londji surrealist magnets.


Le calamite sono una delle mie fissazioni, ovunque vada non resisto alla tentazione di comprarne, ne ho tantissime, di ogni forma, colore e dimensione.
Ho deciso di riciclare quelle della Londji trasformandole in qualcosa di diverso perchè ne adoro il design ed è un peccato relegarle alla decorazione del mio frigo.
Meritano senza dubbio una platea più ampia :)
Per trasformare le calamite in collane ho rimosso lo strato di magnete incollato sul retro,ho forato la superficie ed attaccato la catenina.
Semplice, ma d'effetto...ed ora ho tre favolose collane uniche nel loro genere :)


Magnets are one of my obsessions, I can't help buying new ones wherever I go; I've got plenty of them, in every shape, colour and dimension.
I decided to recycle the Londji ones into something different because I love the design so much I just couldn't stand the idea of leaving them hanging on the fridge.
I deeply believe they deserve a larger audience :)
To turn them into necklaces I removed the magnetic layer on the back, I pierced the surface and added the chain.
Simple and neat....and now I've got 3 amazing one of a kind accessories :)


Collana Ceci est une pipe (pendente, charm ,catena) - Ceci est une pipe necklace (pendant, charm, chain)

Collana Ceci est une pipe (pendente, charm ,catena) - Ceci est une pipe necklace (pendant, charm, chain)

Collana Striped giraffe  (pendente,catena) - Striped giraffe necklace (pendant, chain)

Collana Striped giraffe  (pendente,catena) - Striped giraffe necklace (pendant, chain)

Collana Music pig  (pendente,catena) - Music pig necklace (pendant, chain)

Collana Music pig  (pendente,catena) - Music pig necklace (pendant, chain)


E' tutto per oggi, restate in zona per i prossimi post con tante nuove cards e creazioni!
That's all for today, but stay around in order not to miss the next posts with lots of new cards and  creations!
Come al solito tutti questi accessori saranno presto in vendita sulla mia pagina di facebook
As usual all of these accessories will soon be on sale on my facebook page


Commenti